يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۱۱۴
جمعه ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: معاون مالی اداری کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه ۳۰ هزار جهیزیه در اختیار زوج های مددجو قرار می‌گیرد گفت: تا پایان سال هیچ مددجویی پشت نوبتی برای دریافت جهیزیه نخواهیم داشت.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، مجید باجلان امروز در حاشیه مراسم  اهداء جهیزیه به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در استان بوشهر اظهار کرد: یکی از ماموریت های اصلی کمیته امداد در کنار سایر ماموریت ها تامین لوازم ضروری زندگی برای مددجویان تحت حمایت به ویژه زوج های جوان است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۲۰ نوع خدمت در کمیته امداد به جامعه هدف ارائه می شود گفت: یکی از مهم ترین این خدمات تهیه اقلام ضروری زندگی محرومان است که با توجه به مشکلات اقتصادی امروز جامعه توان تامین آنرا ندارند.

معاون مالی اداری کمیته امداد کشور در خصوص تامین جهیزیه زوج های نیازمند اظهار داشت: با هماهنگی وزارت صنعت و معدن و تجارت بیش از ۳۰ هزار جهیزیه به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان از تولیدات کارخانجات داخلی تهیه و تا پایان سال میان تمام زوج های جوان مددجو توزیع خواهد شد.

باجلان در ادامه افزود: از این تعداد جهیزیه سری دوم آن در استان بوشهر به تعداد ۵۰۰ سری در حال توزیع است.

وی یادآور شد: این جهیزیه ها شامل ۵ قلم کالای اساسی زندگی از جمله یخچال فریزر، اجاق گاز، سرویس کامل آشپزخانه، فرش و لباسشویی می باشد.

معاون مالی اداری کمیته امداد کشور خاطر نشان کرد: تا پایان سال هیچ  زوج مددجویی پشت نوبت دریافت جهیزیه نمی ماند.

باجلان با اشاره به فصل زمستان و سرما در کشور گفت: ۴۷ هزار بخاری گازی، و در مناطقی که گاز وجود ندارد دیگر وسایل گرمایشی تهیه و توزیع شده است که سهم استان بوشهر ۲ هزار بخاری گازی بوده است.

وی همچنین با اشاره به زود رس بودن فصل گرما در استان‌های جنوبی کشور گفت: توزیع ۲۴ هزار کولر گازی و ۵۵ هزار کولر آبی به استان های جنوبی کشور اختصاص داده شد که جمعا ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

معاون مالی اداری کمیته امداد کشور در ادامه افزود: از این تعداد ۱۵۰۰ کولر گازی به استان بوشهرتحویل داده شد و در سری بعدی تعداد بیشتری اختصاص داده خواهد شد.

باجلان خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات آبرسانی خانوارها در نقاطی از کشور، تصمیم بر این شد تا ۱۰ هزار مخزن ذخیره آب در دستور توزیع قرار گیرد که سهم استان بوشهر ۲ هزار مخزن ذخیره آب بوده است.

وی همچنین یاد آور شد: به منظور نیاز مبرم محرومان به سرویس های بهداشتی و حمام، چیزی حدود ۲۷ هزار آبگرمکن در سراسر کشور توزیع شده است.

معاون مالی کمیته امداد کشور در پایان خاطر نشان کرد: هزار و صد میلیارد تومان اعتبار برای کل این اقلام ضروری زندگی نیازمندان اعم از جهیزیه، بخاری، کولر گازی، مخزن آب و آبگرمکن هزینه شده است که سهم استان بوشهر ۴۸ میلیارد تومان بوده است.

 به‌گزارش ایسنا، در این مراسم ۵۰۰ فقره جهیزیه به نوعروسان و شش هزار و ۵۰۰ دستگاه لوازم ضروری سرمایشی، گرمایشی و مخزن آب به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر تحویل داده شد و همچنین از چهره های ماندگار و مدیران کل و روسای پیشکسوت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر نیز تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر